Gå til innhold
Arkivverket

[#49486] Solund i Ytre Sogn og foreldre ved dåp i 1916 - noen som kan hjelpe?


Gjest Cathrine Just
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrine Just

Jeg håper noen kan hjelpe meg i forb. med en dåp fra 1916. Det gjelder Nelly Ovidia Jensdotter Steinsøy f. 10. august 1916 i Solund. Da hun giftet seg 1940 står det at hun er født i Solund, og konfirmert i Hersvik 16. august 1931. Jeg kan ikke finne dåpen i Solund. Hennes fars navn var Jens Mathias Nielson Steinsøy - her er han fra ft. 1900 Lenke Men det har ikke vært mulig å finne hennes mors navn - så det er altså morens navn jeg søker.På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Solund prestegjeld'Kirkesokn:LenkeSolund (Sulen) (1888-), Hersvik (1891-) og Husøy (1888-).Prestegjeldet ble oppretta i 1888 ved at Sulen og Husøy sokn ble skilt ut fra Gulen prestegjeld. Hersvik ble skilt ut fra Sulen som eget sokn i 1891. Navnet Sulen ble skiftet til Solund i 1923.'Jeg ser at de kirkebökene du trenger ikke er skannet enda.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Eg har notert at mor hennar varAnne Gurine Larsdtr Hop, f. 1877 og som vart g. 1911 m. Jens Mathias Nilsson Stensøen (1889-1921).Men det er vel ho vi finn konf. her:Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Solund i Solund, Ministerialbok nr. A 1 (1881-1902), Konfirmerte 1892, side 72.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6929&idx_id=6929&uid=ny&idx_side=-58>LenkePermanent bildelenke: LenkeNr. 7 Anne Gurine Larsdtr. f. Pollen, bst. Næsø.*****************Er ho identisk medKildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Solund i Solund, Klokkerbok nr. A 1 (1860-1893), Fødte og døpte kvinner 1878, side 55.Permanent sidelenke: LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Og er dette den retta Anne Gurine/Birgitte så gifter foreldra seg i 1877, sjå nr. 5:Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Solund i Solund, Klokkerbok nr. A 1 (1860-1893), Ekteviede 1875-1877, side 144.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6931&idx_id=6931&uid=ny&idx_side=-132>LenkePermanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Lars Markussons foreldre var forresten frå Lavik (Dyrdal, Tune). Foreldra hans gifte seg i 1841 og kom seinare til Hjønnevåg søndre i Solund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Just

Tusen takk begge to! Dette var raskt levert! :-) Ja, det var umulig for meg å finne dåpen til datteren Nelly ettersom kirkeboken for Hersvik ikke var scannet ennå.Har du muligens vielsesdato og sted for Anne Gurine Larsdtr Hop og Jens Mathias Nilsson Stensøen fra 1911?Kan jeg også få spørre om hvordan man får laget permanet sidelenke? Jeg kopierer vanligvis sidene til vanlig jpg-format, men det tar jo mye plass.Igjen tusen takk!Mvh Cathrine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.