Gå til innhold
Arkivverket

[#49492] Hvem var gift med Mine Martindtr f.1863 Haugesund?


Gjest Kurt Martin Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Martin Nilsen

Søker opplysninger om ektefelle til Mine Martinsdtr,gift Mæland Mine døde 1920 i HaugesundKurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bengt kvammen

hei mine gifta seg i haugesund Gifte 26 Juni 1884 Knud Mathias Bendiksen Mæland 1858 Mine Berntine Martinsen 1864 Skibsfører Haugesund Avaldsnæs Haugesund Gdm. Bendik Rasmussen Mæland Arbm. Martin Gundersen mvh bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Bengt Takk for rask tilbakemelding det var til stor hjelp. Kan ikke finne Knud eller Mine i folketellingen for 1900, så her trenger jeg hjelp igjenKurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Solveig Takk for hjelpen Det er nok den rette Knud Mathias jeg leter etter du har funnet.I skipslisten står at han er født 30.05.1858 men det skal være 03.05.1858 Takk igjen. Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bengt kvammen

hei igjen en knut mathias mæland døde 18 jun 1906 grl. 22 jun 1906 hadde de barn ? mvh bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Bengt Takk for opplysningene.Vet ikke om de hadde barn,det er det neste jeg skal prøve å finne ut av. Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Sannsynligvis så hadde de ingen barn. Da Mina døde 6.11.1920 på Lervik og ble begr.11.11.1920 på Christine Elisabeth's kirkegård i Haugesund. I dødsannonsen er det ikke nevnt noen barn. Det står ' Vor kjære søster og tante - enkefru Mine Mæland og så er tre søsken nevnt. Matti Ræstad, Margit Eileraas og Marie Dahle. Kilde Haugesunds Avis. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Sannsynligvis så hadde de ingen barn. Da Mina døde 6.11.1920 på Lervik og ble begr.11.11.1920 på Christine Elisabeth's kirkegård i Haugesund. I dødsannonsen er det ikke nevnt noen barn. Det står ' Vor kjære søster og tante - enkefru Mine Mæland og så er tre søsken nevnt. Matti Ræstad, Margit Eileraas og Marie Dahle. Kilde Haugesunds Avis. Mor til Mina var født på garden Veste, Skåre sokn i nåværende Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Johan Arthur Takk for raskt svar.Du skiver: 'Tre søsken er nevnt, Matti Ræstad, Margit Eileraas og Marie Dahle' Matti og Margit var ukjent for meg. Maria har jeg som en søster.Moren kom fra garden Veste det stemmer. Hilsen Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Lurer på om disse søskene er tantebarn av Mina. Matti Ræstad var født 11.7.1884 død 5.1.1988 og hun var bestyrerinne på Gard i Haugesund i 1960. Marie Dahle var født 26.9.1881 og døde 26.6.1975. Hun var gift med Jens Dahle og bodde i 1960 i Skjoldavn.47 i Hgsd. Margit Eileraas var pensjonist i 1960 og bodde også i Skjoldavn. 47 i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Lurer på om disse søskene er tantebarn av Mina. Matti Ræstad var født 11.7.1884 død 5.1.1988 og hun var bestyrerinne på Gard i Haugesund i 1960. Marie Dahle var født 26.9.1881 og døde 26.6.1975. Hun var gift med Jens Dahle og bodde i 1960 i Skjoldavn.47 i Hgsd. Margit Eileraas var pensjonist i 1960 og bodde også i Skjoldavn. 47 i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Nå har jeg videresendt dette til naboene mine. Hvis du ønsker kan jeg sette deg i kontakt med dem. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Ruth Det hadde vært kjekt om du kunne sette dem i kontakt med meg.Min E-mail aresse:kur-nils@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.