Gå til innhold
Arkivverket

[#49504] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Veldig lys kopiering og tildels vanskelig å lese. Dessuten er jeg ukjent med gårdsnavn i området. Men prøver likevel i håp om at det er til hjelp. Andre får sjekke og supplere.1774 Fer 1mer Paschat (Første påskedag?) døbt i Hielmeland Kierke et uægte Drenge-Barn kaldet Ole. Faderen er Rejer Larsen? Klokhuus og Mo-deren Kari OlsDatter aflet og fød på Østerhuus i Ørd?skoug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Hjertelig takk, Vigdis!Gården du har satt ? ved er nok Kyrkhuus, hvilket stemmer bra. Vedr. Ørd?skoug som du skriver - så har jeg aldri hørt om det i denne forbindelsen - så det lar jeg være. Det holder egentlig godt med Østerhuus for meg.Vedr. dåpsdagen '1774 Fer 1mer Paschat' som du skriver - så blir det på min Dage-kalender (jeg har en utgave av denne fra 2000) søndag 3. april. Får du også frem denne datoen?Igjen takk for hjelpen!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Bra at det var til hjelp!Datoen kan jeg ikke hjelpe med. Dage er jo flyttet til Embla. Og jeg kommer ikke inn der på direkten. Jeg har kun noen papirkopier av Heskestad som ikke er riktig år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.