Gå til innhold
Arkivverket

[#49519] Hjelp til å tyde kirkebok, konfirmasjon Finnås HO 1870


Gjest Unn Helgesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Helgesen

Hei Kan noen hjelpe meg å tyde hva som er skrevet om fødested ut over at jeg mener det skal være Skotteberg, og foreldrenes navn på konfirmant nr 43, Marta Margrethe (nederst på siden) LenkeMed hilsen Unn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Dette er ikke lett å lese. Men det hjelper litt når en kan finne svaret andre steder .. :O)Bosted:Skottebjerget i ... ? Ihht Ft 1865 finner en stedet under Bjelland i Stord pg.Foreldre: Hsmd. Johannes Sørensen og Hstr. Margrethe Johnsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei Geir og Mariann. Tusen takk for god hjelp videre. Deres innspill ga mange svar. Først og fremst har jeg nå fått rette foreldre til Marta M. i tillegg en god forklaring på hvorfor Marta M ble konfirmert og gift i Finnås. Det er jo ikke lange biten fra Stord, men greit å få slike tilleggsopplysninger :-) Marta M. er en av mine tippoldermødre, så da har jo formødrene våre vokst opp sammen Mariann, og hvis jeg ikke tolker dette helt feil så var de søskenbarn. Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du skulle trenge opplysninger om forfedrene til Marta Margrete, så har jeg en god del. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei Johan Arthur.Denne grena av slekta mi fra Finnås har jeg nettopp begynt på, så hvis du har noe å dele med meg blir jeg glad for det. Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Til(5): Nei, Marta og Maren var ikkje syskenbarn, mor til Maren heitte Katrine Eriksdtr. Husa/Holme og døydde i 1861.Sjur vart oppattgift med tanta til Marta her: vLenkeVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei Mariann. Som så ofte før viser det seg at det som ser greit ut, ofte ikke er sånn. Nåja, man lærer alltid noe nytt når man driver med slekt. Uansett, takk for god hjelp. Med hilsen fra Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.