Gå til innhold
Arkivverket

[#49533] Johanne Mathea Larsdatter, Buskerud?


Gjest Geir Beck-Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Beck-Andersen

Søker dåp\foreldre til Johan(n)e Mathea Larsdatter,g.m Halvor Johannesen i Eiker 27\12 1810.(lenker under tema 47983).En JML i FS relatert til Ødeskougen i 1782 er vel den samme Johanne Larsdtr. som tjenestepige på denne gården,,19 år,i FT01? Den eneste Johanne Mathea jeg finner i krk.bøkene i Buskerud er i Hurum 1782,med far Morthen Klem ('uægte'). Har søkt i de fleste krk.bøkene i Buskerud etter aktuell Johanne i 'passende alder', jfr FT01,men kan jo ha oversett noen... Hilsen Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Beck-Andersen

Hei Else! Ja, det er det nok,og hun er fortsatt på Ødeskougen, tydeligvis, da fikk jeg hvertfall bekreftet alder og oppholdsted,men kan jo ikke være sikker på om hun ble født i Eiker. Må vel bare lete videre.. Hjertelig takk! Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Geir Beck-Andersen

Hei! Løfter temaet i håp om tips. Har kirkebokfunn av vielsen hennes i 1810,Eiker, av konfirmasjon i 1798, samt i FS som født i 1782,relatert til Ødeskougen, Eiker, der hun dessuten er nevnt (som JL) tjenestepige,19 år i FT 01. Men dåpen? Og anene? Har gått gjennom kb 1781-83 for alle kommuner i Buskerud, men kan jo ha oversett noe...Hendte det rett og slett at noen ble 'glemt'? Og blir det for naivt å spørre om hun kunne ha bytta navn? At det er min JML som ble født i Hurum? (se innlegg 1). Eller må jeg ut av Buskerud? Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.