Gå til innhold
Arkivverket

[#49535] Bakersvend fra Nord Fron, opprinnelig fra Christiania


Gjest Astrid Bjølgerud Bergheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Bjølgerud Bergheim

I Ministerialbok, Ringebu, fødte og døpte 1872, står Ungkarl og Bagersvend Carl Christiansen Sørum fra N.Fron, opprinnelig fra Christiania, f.12? oktober 1849, som far til uekte født Thea(f.26/2 døpt 28/3). Kan noen hjelpe meg å finne ut om han ble født i Christiania, hvorfor han kaller seg Sørum og hvor han ble av? Evt. foreldre og søsken også av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det er godt mulig jeg har fanget ham i FT Trondhjem 1900; (slå opp selv): Bager Carl Jørgen Christiansen f 1852 og hustru Anna f 1854 fra Gudbrandsdalen. Så du behøver nødvendigvis ikke å gå over bekken etter vann. Men du vet visst litt om dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Bjølgerud Bergheim

Takk for svar Helge! Jeg vet bare det jeg skrev i innlegget om Carl. Men Thea og moren hennes vet jeg mye om, de er min mormor og oldemor. Thea ble jo uekte født, så opplysninger om barnefaren ble ikke snakket om. Den Carl du har funnet har forskjellig fødselsår og f.sted fra det som står i kirkeboka, men det er kanskje ikke så mye å feste seg ved?Takk til deg også Berit! Dette var jo interessant. Kanskje dette er samme person? Sannsynlig forklaring på Sørum,- og fødested Christiania stemmer. Da skulle vi ha funnet han som født/døpt i Christiania.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er ikke så mange kirkebøker i Oslo i 1849. Aker, Garnisonsmenigh., Oslo hospital, Oslo domkrk., Rikshosp. og Kristiania tukthus. Skriften er også brukbar så det skulle ikke være for vanskelig å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.