Gå til innhold
Arkivverket

[#49552] Marthe Eriksdatter født ca. 1736, gift i Lardal


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Marthe Eriksdatter f. ca. 1736 gifter seg i Lardal 1764 med Ole (Olaf) Arnesen Asmyr i Lardal. Er det noen som kjenner opphavet til denne dama?? Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

jeg legger inn vielsen fra kirkeboka her: LenkeRiktignok sier den ikke noe om hvor Marthe kom fra, men jeg håper noen kan hjelpe deg likevel.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Fam.s. fant jeg en rekke barn født av ektepaert Olaf Arnesen og Marthe Erichdatter på Asmyr i Lardal. Dessverre kom jeg ikke inn i databasen nå, men 1. barn Christopher f. 1765 burde være mulig å finne dåpen til i kirkeboka. Mulig der er nevnt faddere, som kan være et spor til Marthe Erichdatter?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her kom jeg inn på Fam.s. igjen. Legger en lenke til Christopher Olafsen f. 1765 Asmyr: d. 1770 LenkeAndre barn av ekteparet som er døpt i Lardal :Birthe Olavsdatter f. 1768Arne Olavsen f. 1775Jeg kan kikke på DIS også om jeg finner noe om familien der i innleverte data.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant ikke så mye på DIS treff om Olaf Arnesen. Det kom fram at han var sønn av Arne Svendsen fra Svarstad / Lardal og Anne Olsdatter fra Svarstad. Olaf Arnesen oppført f. 1736 i Lardal. Dessverre ingen opplysninger om hans kone.Håper du finner noe i fadderlister ved barndåpene til barna. Skulle være mulig å finne i kirkebøkene for Lardal, selv om skriften er litt vanskelig å tyde fra den tiden.Lykke til !Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.