Gå til innhold
Arkivverket

[#49558] Norges Bebyggelse og Norske Gårdsbruk, Kløv i S. Høland


Gjest Per Tore Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Tore Solheim

Nok en gang prøver jeg med en etterlysning:Er det noen som har tilgang til bokverkene Norges Bebyggelse og Norske Gårdsbruk for Høland i Akershus?Går det an å få gjengitt det som står skrevet om gården Kløv, gnr 98, bnr 1 i tidligere Søndre Høland kommune?Med hilsen Per Tore Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Fjellheim

Hei.I boken Norske Gårdsbruk fra 1941 fant jeg den forespurte gård. Har skannet og prøver å legge det inn i innlegget.MVH Per

bilete2707.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Tore Solheim

Hei , jeg beklager så mye, jeg burde for lengst ha takket for innlegget til Per Harald Fjellheim.Ovennevnte artikkel fra Norske Gårdsbruk var svært interessant for meg. Jeg har skrevet et hefte om Kløv - gården, som var i familiens eie inntil salget i 1914 (jfr ovenfor) Gården er for øvrig kjent fra 1394 ('Røde Bok') og ikke 1304, som angitt i artikkelen.Likevel, et siste spørsmål: Her i distriktet (Agder) ble Norges Bebyggelse utgitt midt på 1950 -tallet.Finnes dette bokverket for Akershus (Høland), eller finnes bare Norske Gårdsbruk i dette området?Jeg ønsker meg selvsagt også et fotografi av gården fra 'gamle dager', noe jeg ikke har foreløpigmvhPer Tore Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Fjellheim

Dette vet jeg ikke, jeg hadde bare tilfeldigvis den første boken du etterspurte.mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.