Gå til innhold
Arkivverket

[#49560] Tyding av kirkebok, døde i Brunlanes 1815


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Jeg trenger hjelp til å tyde spesielt farens navn i nr. 15 og 18 på denne siden.LenkeDette dreier seg om to små brødre, og jeg har trodd at deres far het Halvor Larsen. Men nå har jeg begynt å tvile,-står det kanskje Halvor Hansen? Håper å få hjelp fra en av alle dere gode tydere i debattforumetSissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Jeg er enig i at het står Halvor Hansen, Omsland., men denne personen figurerer overalt ellers som Halvor Larsen Omsland, Sønn av Lars Hansen.Se bygdeboka for Brunlandes under Søndre Omsland bnr.3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Dette er en stadig tilbakevennende nøtt for meg, og Halvor Larsen Omsland har vært diskutert tidligere i forumet.[url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=29302&sok=sissel&startnr=&antall=&spraak=&nr=52&antinnlegg=36#anker>LenkeSiden den gang har det kommet flere kirkebøker på nett også. Jeg har trålet kirkebøker for Brunlanes mang en gang på grunn av denne Halvor Larsen Omsland, men finner ingen Ole eller Søren som hører han til. Derimot fant jeg nå døpt i Kjose, juli 1813: Søren, foreldre Halvor Hansen og Kari Jacobsdatter med faddere fra Ragnhildrød og Setre i Hedrum. Jeg synes det står Omslandeje i margen i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Halvor Hansen og Karen Jacobsdatter, begge Ragnhildrød, gifter seg i Hedrum 7.nov. 1812[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8238&idx_id=8238&uid=ny&idx_side=-63>Lenke14.mars 1816 begraves Kari Jacobsdatter, Halvor Hansens kone, Omsland, i BrunlanesLenkeI august 1820 gifter enkemann Halvor Hansen Ragnhildrød seg med pigen Berte Arnesdatter i Hedrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Takk! Det stemte med det jeg trodde, men kone skrives så rart i kirkebøkene at jeg begynte å tvile.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.