Gå til innhold
Arkivverket

[#49565] Iver Larsen, f. ca. 1816, Strudshavn/Askøy


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I min avskrift av kirkebøkene for Askøy 1742-1911 kan jeg lese følgende: Iwer , foreldre Lars Olsen Scharholmen, UK (ungkar) og søf. fra Kh - Inger Jacobsdtr. ægtequinde 29.09.1816. Uægte, leier huus i Scharholmen. Dette er den eneste Iver Larsen jeg kan se døpt 1816. Det er heler ingen andre med samme navn døpt i årene rundt 1816 ( +/- 10 år).Etter avskriften å dømme var Inger gift på det tidspunktet Iver ble født, men ikke med Lars.Den eneste Inger Jacobsdtr. jeg finner gift i Askøy før 1816, er denne.LenkeDette paret fikk etter hva jeg kan se kun en sønn , Jacob Johannes 30.07.1808. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei! Har latt Iver-saken ligge en stund nå. Har nettopp lett etter når han var konfirmert, men finner han ikke. Noen som vet det? Og evt når han flyttet nordover?Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.