Gå til innhold
Arkivverket

[#49568] Bodin/Nordland: Arntine Olsdtr. el. Carlsdtr. (f. ca. 1896)


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

I FT 1900 for Bodin (Skivik) i Nordland er Arntine Olsdtr. (f. ca. 1896) oppført som datter av Carl Larsen (f. ca. 1873) og Simonette Simundsdtr. (f. ca. 1870).Het hun egentlig Arntine Carlsdtr.? Og hvem ble hun senere gift med?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Jeg vrir spørsmålet etter å ha funnet vielsen 3. aug. 1916 med Johannes Johansen (f. ca. 1885) fra Godøynes. Hun het her Arntine Karlsdtr., datter at Karl Larsen.Er det noen som vet hvilke barn de hadde, er mitt 'vridde' spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ifølge bygdeboka ble Arentine født på Valnes i Bodin 8/7 1896. Hun og Johannes fikk 4 barn: Angel Johan Simon f. 19/4 1917 Dagmar Anny f. 23/6 1918 Solveig Nora f. 13/6 1921 Karla Johanna f. 13/1 1923 Familien bodde på Ilstad,Tverlandet. Johannes døde i 1970,og Arentine døde i 1982, i Rødøy hvor 3 av barna var bosatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Tusen hjertelig takk, Anne.Du skjønner jeg hadde ikke bygdeboka foran meg, så det var en såkalt lettvindt løsning for å fremskaffe det. Tusen takk igjen.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.