Gå til innhold
Arkivverket

[#49572] Hvilke kirkebøker skal jeg lete i?


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn R. Angeland

Hvor finner jeg dåpen til Thora Amalie Svendsen, og likeså bryllupet?Hvilken kirkebok skal jeg lete i?Noen gode råd?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hun er vel født ca 1843 - jf folketellingen i innlegg 1.En mulig kandidatIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0THORA AMALIA ABRAHAMSEN FemaleEvent(s): Birth: 20 OCT 1842 Christening: 12 FEB 1843 Bragernes Drammen, Buskerud, NorwayParents: Father: ABRAHAM MADSEN Mother: MAREN SIMENSDR Messages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Her er dåpen til datteren Margit Emilie i 1886 ved Kristiania Sygehus: LenkeMorens navn er Thora Amalie Jensen så det kan se ut til at Litta har rett person i innlegg 4.Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

I folketellingen 1900 er det ikke alder, men fødselsår som er oppgitt. Først trodde jeg det var alder, men barna var jo ført opp med 80, 81, 83 osv., så da måtte jeg revurdere. Det kan være forvirrende med de forskjellige registreringsmetodene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Her er Thora Amalie Jensdatter sin dåp i Garnisonsmenighetens kirke 6. juni 1858. Hun står øverst på siden.Lenke Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.