Gå til innhold
Arkivverket

[#49580] Aner til Beritte Rasmusdtr Bygmester 1748-1833 på Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Søker Aner til Beritte Rasmusdtr Bygmester 1748-1833 gm Henrich Møller ( Sandnes) paret gift 1775. Kan noen hjelpe meg med anene bakover. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Henviser til tema 28882: Jon Rasmussen Byggmester og Marit Jokkumsdatter Buch på Røros.Din Berit og denne Jon er vel helsøsken, men noe dokumentert opphav til foreldrene deres, har jeg ikke. Er derfor stadig interessert i nye opplysninger her.Mvh Marie T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Takk skal du ha for opplysningen. Er jo flere måter å skrive Byggmester på Mvh Rolf M Kirkbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Marit Jochumsdatter Bocks foreldre skal være: Hans Jockumsen og Else Olsdatter Bock ? RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner en Rasmus Hansen som har ni barn til dåpen i årene mellom 1739 og 1753 på Røros, blant annet har en sønn Jon, døpt 1746 [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=47811>Lenke og en datter Berit, døpt 1748 LenkeRasmus Hansen ble gift i 1734 med Maritte Torstensdatter Lenke. Maritte døde i 1743 Lenke og Rasmus ble vel gift på ny i 1744 med Margrete Jonsdatter Lenke. Da er nok datteren Maritte, døpt 1745, oppkalt etter Rasmus Hansens første kone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det jeg trenger er hvem som er foreldre til Marit Jokkumsdatter Bock ser i tema 28882 at hun står som ektefelle til Jon Rasmussen Byggmester var tatt opp av Atle i 2005 som jeg er henvist til av Marie.Jeg er usikker på hvordan oppsettet blir da.Derfor stilte jeg opp dette i inlegg 4.Tror det går en linje til Peder Olsen Bock fra Marit Jokkumsdatter Bock. Jeg tviler på at det er Hans Jockumsen som er far til Marit. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Kan dette være aner til Beritte RasmusdatterFant dette på FS IGI Marit OR te Jochumsdatter Buch Birth 1748,, Norway Christening: Death 1801 Roros,Sor Trondelag, NorwayParents Father: Jochum Hansen Knob Mother: Maritte Monsdatter Rugel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.