Gå til innhold
Arkivverket

[#49583] Skjeberg: Dragon Anders Ellefsen og Regina Olsdatter


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Det var et bra tips, men hvor er deres datter Regina under tellingen.Jeg legger ut dåpen i Skjeberg, datter Maria Louise i 1812, nr 30 Permanent sidelenke: Lenke . Jeg har dessverre problemer med å tyde navnene her. Kanskje faddernes navn kan si noe mer.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Fadderne: Madme. Randers, Berthe Halvorsdatter, Berthe Olsdatter, Hr. P. Hofgaard, Gullik Borgersen, Elef Borgersen.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takk for at du tok deg bryderiet med å tyde faddernes navn. Borgersen er greie de kommer fra Anders Eriksen sin side, men finner ingen kjente navn fra Regina Olsdatter sin familie. Hun kommer nok fra Heibergslekten, men det som er rart er at det dukker opp en Blix Heiberg i dåp på den andre siden av slekten i Skjeberg.Ingen enkel affære Skjebergslekten og særlig når kirkebøkene stadig bruker gårdsnavn i mange tilfeller i stedet for patronymet.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Muligens er dette Regine Olsdatter død i Skjeberg:D: 19.06.1842, begr: 24.06.1842 Finnes i Skjeberg Kirkebok MINI 1830-1845, begravede pag: 329 nummer: 33.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7440&idx_id=7440&uid=ny&idx_side=-305>LenkeDet'>http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7440&idx_id=7440&uid=ny&idx_side=-305>LenkeDet står i allefall at hennes mand er Anders Elefsen.Her står det at Regine er 59 år når hun dør. Altså kan hun være født ca. 1783.Anders Elefsen dør muligens her: Skjeberg MINI 1869-1885 pag: 362, nummer 25 D: 31.05.1870, begr: 08.06.1870 Alder: 89 1/2Barn av Regina og AndersAnne Christina (nr. 106) F: 17.12.1810 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read? idx_kildeid=7438&idx_id=7438&uid=ny&idx_side=-76Maria Lovise (nr. 30) F: 19.06.1812 LenkeErik (nr. 77) F: 10.10.1814 LenkeErik død (nr. 61) D: 4/12 1814 Lenke Oleana Andersdatter (nr. 6) D: 11.01.1818 F: ca 1 3/4 år tidligere LenkeMulig tvilling med Erika Andersdatter F: 26/3 1816 Side: 14, nr. 44 og45 (kvinnekjønn) Skjeberg MINI 1815-1830Ole Christian Andersen F: 9/3 1818 (mannkjønn) Nr. 19 LenkeKistine Andersdatterm Nr. 17 kvinnekjønn F: 17.02.1820 LenkeElen Maria Andersdatter Nr. 49, kvinnekjønn F: 29.09.1822 LenkeChristine Andersdatter (nr. 13) Død: 4/4 1828 F: ca 3 år tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Mange takk for alle dine opplysninger.Ser at jeg skrev Eriksen i steden for Ellefsen, det går om hverandre her.Johan Halvorsen og Maria Lovise Andersdatter er mine direkte aner og jeg ser at ditt navn går igjen ved en vielse.Når det gjelder Regine/Regina Olsdatter hvor kan hun være ved folketellingen? Kan det være samme familie som Kjell Halvorsen, nr.2 nevnte!Igjen takkCathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg lurer på om denne Regina som tjener her: Lenke kan være den savnede datteren til Ole Gulliksen Frogner og Anne Kirstine Ingemarsdatter? Riktignok står det Torgersd i avskriften, men kan det være feiltolkning av Frogner?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er dåpen til Regina (nr. 50):Kildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 1 (1758-1791), Fødte og døpte 1783, side 354-355.Permanent sidelenke: LenkeMorens søster Olov er første fadder, og hun er gift med Johan Heiberg.Laila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Ad innlegg 7: send meg en mail på magne at grasto punkt net, så skal jeg sende deg en oversikt over det jeg på Lovise Marie Andersdatter(Andreasdatter).M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takk til deg Laila.Det er nok mulig du kan ha rett her. Jeg har vært innom denne Regina flere ganger, men trodde ikke det var mulig at det kunne være så store feil. Alderen stemmer med hun som døde i Skjeberg.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.