Gå til innhold
Arkivverket

[#49588] Jensine Paulsdtr. (Værness), f. 1884, fra Verdal til Nesjestranda, Veøy, M&R.


Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jensine Paulsdtr. meldte seg i 1908 ut av statskirka, og bosted er da oppgitt til Nesjestranda. Presten har også skrevet: Senere indm. igjen i Statskirk. i Veø. Her er det jeg har fått god hjelp til å finne ut: LenkeJeg har sett litt i kirkebøkene som er utlagt. Ministerialboka går bare til 1906, og det er der innflyttingene er registrert. Har også kikket i klokkerbøkene. Vet ikke om noen av dem er aktuelle for Nesjestranda? Veø/Rødven ser ut til å være nærmest. Omfatter den bare Rødven?Håper at noen med lokalkunnskap kan hjelpe meg videre. Jeg er interessert i å finne ut Jensines videre skjebne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Dyrli

Hei,Har ingen direkte opplysninger om Jensine, men dersom du leter i Bygdebok for Nesjestranda - Arnold Solemdal- 1995- så kanskje du finner noe. Kan lånes på biblioteket, men boka er dog på hele 1290 sider så det er jo litt å bla igjennom.Ad. prestegjelds- og soknehistorikk så kan du finne informasjonen to leter etter på Digitalarkivet. Lenkemvh Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Takk for svar. Jeg har bestilt boka, og har allerede fått svar fra biblioteket om at den kan hentes. 1290 sider! Jeg må vel lese mer i kirkebøkene, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.