Gå til innhold
Arkivverket

[#49593] Hjelp til å tyde Kirkebok


Gjest Thorbjørn H. Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn H. Thorsen

Jeg ser i Nykirken i Bergen ' Forlovelsesærklæringer' fra 1819 Her står Inger Marie Abelsdtr. og Ole Cortelius Tonning nederst på høyre side. Jeg leser navnene men her står en hel masse annet som jeg ikke klarer. kanskje det kan fortelle hvor Ole kommer fra??? Lenke Jeg finner at parret er gift 21 febr. 1819 men har ellers små holdepungter på Ole.C. Forloverne ser jeg er Ernst Hadeler og Lyder W. Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Anmelder sig som forlovede Ungkarl og Tienestedreng O. C. T. og Pigen Inger Marie Abelsdr., og begjærede Ægteskabs Tillysning førstkommende Søndag. - At intet, som strider mod Landets love er til hinder i dette Ægteskabs fuldbyrdelse, samt at de begge have overstaaet koppesygdommen forpligte Undertegnede sig, som forlovere at indestaae for E.H. L.W.N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn H. Thorsen

Tusen takk for hjelpen der stod nok endel som jeg ikke klarte å tyde, synd der ikke stod noe om hvor O.C.T kom framh Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.