Gå til innhold
Arkivverket

[#49596] Hjælp til tydning og hvem er denne Søren Endresen Lønningen?


Gjest Ulla Marie Wig
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulla Marie Wig

Kære Alle,jeg forsøger at finde ud af hvem min ane Knudt Endresen Nordaastræet er. Han bliver den 1. januar 1792 gift i Fana med Berthe Hansdatter Lieland. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070504610698.jpg>LenkeHun begraves 27. maj 1792 samme dag som parret dødfødte søn.Senere bliver enkemanden Knudt gift igen. Det er den 31. maj 1795 i Fana. Bruden er Orlou Vikingsdatter. De er da begge bosiddende Lille Milde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

1. blev efter hr Lieut: Reichborns tilladelse artillerie kudsk K. E. N. ???? trolovet med Pigen etc.2. trolovet Enkemand K. E. lille Mille med pigen Orlou Wixiends(??) datter ib: forlovere: etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her er hva jeg tror det står:1) 1791 4.december ble efter Hr. lieut. Zeiteborns tilladelse atillerie .. Knudt Endresen Nordaastvedt trolovet med piken Berhte Hansdatter Lieland. Cautonister Søren Endresen Lønningen og Lars Joensen Lieland. Copulert 1. januari 1791. (Her må det vel være en feil. Enten ble de forlovet i 1791 og gift i 1792 eller 1790 og 1791).2) 1745 6.april trolovet enkemand Knudt Endresen lille Mille/Nille? med pigen Orlau Wixindsdatter ib: Forlovere Hans Lieland og Iver Skibbruds.... Copulert 31. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Fana bygdebok står følgende under Lille Milde: Knut Endreson var husmann på L.Milde fra 1790 åra. Gift 1796 med Orlaug Vikingsdtr. f.ca 1774. De flyttet bort i 1809. Barn: Erika, Brita, Ingeborg, 2 barn døde da de var små. Kilde: Fana bygdebok 4, side 677 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulla Marie Wig

Tak for det - men hvad står der evt. under Lønningen? Jeg har samlet mange oplysninger om Knudt Endresen og han efterslægt - og koncentrerer mig nu om dem der kom før. Og enhver ledetråd er velkommen.Jeg har haft hjemlånt Fana Bygdebok til mit lokale bibliotek, men da checkede jeg ikke Lønningen. Kan du/ nogen gøre det for mig ?Mvh Ullaulla_rasmus@webspeed.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.