Gå til innhold
Arkivverket

[#49604] Aner til Nils Ingebrigtsen Vintervold 1731-1805 på Røros ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Søker aner til Nils Ingebrigtsen Vintervold. født 1731 død 1805, døpt 18feb 1731. Bodde i hus nr 73 i Kjerkgata, Røros gift 2 mai 1758 med Kirsten Nilsdatter Elven f 1733 Brekkebygd død 1808 Røros RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

I mitt register har jeg følgende aner til Nil Ingebrigtsen Vintervoll 1731 - 1805 : Far Ingebrigt Eriksen Aasen ca. 1697 - 1731, mor Karen Rasmusdatter Vintervoll ?? - 1765, disse to giftet seg i 1729. Inegbrigts far har jeg som Erik Aasen, født ca. 1652. Kilde: Rørosboka bind 4 side 56.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ingebrigt Erichsen med far Erik Åsen var 4 år i manntallet. En Ingebrigt Erichsen Åsen har en sønn Jens døpt 22/8-1728.(kilden er kirkebokavskriftene på RHD). Sønnen er ekte, og faddere er Anne Eriksdatter Åsen og Hans (Eriksen) Åsen som vel må være søsken av Ingebrigt. Etter dette er det ingen flere barn, og ingen spor forøvrig.Ingebrigt Eriksen Kuråsen gifter seg med Karen Rasmusdatter Vintervold 9/5-1729. Ingebrigt Vintervold er far til Nils som ble døpt 18/2-1731. Blant fadderne er Jon Kuråsen og datteren Ingeborg pluss Nils Vintervold. Ingebrigt Vintervold dør samme år, begravet 8/4, og alderen er 38 og et halvt år.Det var skifte på gården Vintervold etter Ingebrigt Eriksen Vintervold 24/4-1731. Enken Karen Rasmusdatter og sønn Nils Ingebrigtsen et halvt år. Morfaren Rasmus Vintervold. (Det kan stå mer om Ingebrigt der, for jeg leste kun begynnelsen på skiftet).Jeg må si til slutt at jeg ikke synes det er opplagt at Ingebrigt Eriksen Vintervold er identisk med Ingebrigt Eriksen Åsen. Eller?Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.