Gå til innhold
Arkivverket

[#49625] Råd vedr. Maren Pedersdatter f. 3.august 1863 i Fet , Akershus


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Maren Andersson f. Pedersdatter døde 28/2-1940. Registret som født 10.August 1863 i Fet , Akershus.Problemet er bare det at jeg finner kun EN Maren Pedersdatter døpt i Fet i 1863 og hun er født 3/8-1863 iflg KB. for Presten og Klokkerboken. Jeg har også kun funnet 1 Maren Pedersdatter født i Fet 1863 i Ft.1865 og 1875.Jeg har vært borte i et tilfelle tidligere der Kirkeboken hadde en annen dato enn skifteretten.Hva kan jeg gjøre for å kvalitetssikre rett dato og person ?mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Hei Er ikke sikker på hvor du har fødselsdatoen til Maren fra?MEN, Maren giftet seg med Nils Anderson i Grønland kirke 18. juli 1886: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060921030838.jpg>LenkeHer er hennes far oppgitt å være Peder Olsen. Den Maren du har funnet i kirke-/klokkerboka har også Peder Olsen oppgitt som far. Familien er nevnt i Fet Bygdebok, bind II, side 42. Men der står det ikke noe annet om Maren enn at hun var født i 1863.Maren og Nils finnes i FT-1900 her LenkeDåpen til Alma Lenke , Ragna Lenke eller Sigurd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.