Gå til innhold
Arkivverket

[#49627] Kirkebok for Høland døpte i 1837


Gjest Ingun Solli
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingun Solli

Trenger hjelp for å tyde nr.55 Casper Karlsen, Hofmoen. Far.Carl Johannsen, Hofmoen Mor Maren Johansd??Faddere????Mvh Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ingun Solli

Hei, takk for hjelpa så langt, men hva står det etter Maren Johansdatter..Groerud?????? Det samme stedsnavn står også på faddere. Takker MVH Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror det rett og slett står gårdbrukere. Deres gårdsnavn står etter farens navn, Hofmoen. Det står det samme på noen av de andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fadderene: Ole Lunder grdm., Brynild Hougen hsmd., Johan Hofmoen tj...., Anne Lunder grdmdskone, Kristine Lunder tjener. Himdøpt af Marthe Fossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Ingun Solli

Hei Jeg står helt fast her. Kommer ikke videre. Finner dåp og faddere til Casper Carlsen f. 1837, 21 febr.Foreldrene Carl Johannesen, Hofmoen og Karen Johans. Gr....berget? Finner ingen konfirmasjon. Har noen bygdeboka for Høland hvor Hofmoen er nevnt? Har ikke kjøpt de to siste ennå. MVH Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingun Solli

Takk skal du ha, jeg hadde kjørt meg helt fast ved å lete i kirkebøker...vanskelig å lese.Nå kommer jeg litt videre. MVH Ingun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.