Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Frank Robertsen

[#49638] Anne Christendtr. g.m. Christopher Hansen, Ånstad i Hadsel - hennes opphav?

Recommended Posts

Gjest Frank Robertsen

Anne Christendatter var Christopher Hansens første av 3 hustruer. De ble gift 28/12-1813. Anne døde 27/2-1840, 47 år gammel, på Ånstad. Hun er dermed født ca 1792-1793.Jeg søker etter hvor hun kom fra, og hvem som var hennes foreldre.Jeg har registrert 9 barn for Anne og Christopher. Et av barna, Eilert f. ca 1823, døpes med Brønlund som mellomnavn. Lurer derfor på om Anne kan være av Brønlund-slekt?I 1801 finnes det en Anna Christendatter som nevnes som fosterdatter, 7 år, hos Simen Pedersen og Daaret Michelsdatter på Ånstad. Kan dette være den Anne jeg søker?Mvh Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Frank Robertsen

Har fått nye opplysninger om at Anne skal være født 22/5-1792 på Ongstad av foreldre Christen Christensen og Anna Jonsdatter. Foreldrene gjenfinnes på Ongstad ved folketellingen i 1801.Noen som kjenner mer til disse foreldrene ?Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.