Gå til innhold
Arkivverket

[#49659] Tyding kirkeb.


Gjest Rolf Eide Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Jeg prøver meg på fadderne: 'Gdm (les: Gårdmann) Anton Pedersen Siem og H. (Hustru) Kathrine Antonsd. - Inderst Ole Peter(?) Einarsen Haslo(?) og H. Helene Olufsd., U. (ungkar?) Albert Antonsen Siem, ? Laura Antonsd. Siem'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Noe av det som står i Anmerkningsrubrikken tolker jeg slik: 'Paterniteten opgivet af Grbr. Anton Siem. Hendes(?) første Leyermaal. ?? tilskrevet (??? Spiseforretning, Trondhjem) om at opgive Alder, og om uægte Børn før og sende Barnefaderens Meddelelse. Opholdssted ubekjendt'.Her er sikkert rom for både rettelser og tillegg, men en begynnelse er det forhåpentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

HeiAng innlegg(4)fadder: Siste fadder er : Pige Laura Antonsdr SiemAng innlegg(5)anmerkn: Jeg foreslår korr/tyding: ........ Mærk Første Lejermaal. Pigen tilskrevet (Adr. Hj.Hansens Spiseforretning, Trondhjem) .........Mvh Anniken Lindaas Kolstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Eide Hansen

Hei på dere. Når jeg ser på det som er skrevet i k.b. og deres tyding, så går jeg for den. Takk til dere. mvh ROLF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.