Gå til innhold
Arkivverket

[#49660] Peder Pedersen g.m Anne Hansdatter i Nes ,Akershus i 1811 , søker opphav


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Peder Pedersen (Sannes Dyslandet) ble g.m Anne Hansdatter i 1811 , Nes i Akershus. De fikk bl.a datteren Marthe Sørine Pedersdatter i Nes i 1815.Jeg søker opphavet til Peder Pedersen (sannes, Dystlandet).Kan dette være faren?Peder Knudsen Compact Disc #126 Pin #2279229Birth: 1751 Moe,Odal,Hdmk,Norway Marriage(s):Spouse: Sidsel Olsdatter (AFN: ) Marriage: 1789 Strom,Odal,Hedm,NorwaySpouse: Mari Nilsdatter (AFN: ) Marriage: 27 Jan 1785 S-Odal,Hedm,NorwaySpouse: Ragnil Andersdatter (AFN: ) Marriage: 27 Dec 1792 Strom,S-Odal,Hedm,NorwayLegger også ved LenkeHåper noen kan hjelpe.Med vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg tillater meg å løfte dette tema opp igjen i håp om at noen kan hjelpe meg.Vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Vielsen var 29. oktober 1811, nederst til høyre: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7652&idx_id=7652&uid=ny&idx_side=-208>Lenke . Vanskelig å tyde men jeg synes det står 'Peder Peders.....fra Woss i Bergens stift og Anne Hansd. Degerdahl' Degerdalen er et annet navn for Hønsedalen, en gard i Nes. I følge Nes på Romerike, gardshistorie bind III, s. 382 var Per og Anne brukere på Dystlandshagen fra 1812. Hun døde 1837, nr. 8:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk. Her tror jeg vi har ham LenkeFor han bar nemlig navnet Sannes Dysteland. Noen som har Vossaboki og kan se på gården Sannæs?mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei ! Jeg finner ikke gården Sannæss i Wangs sogn i Voss Prestegjeld i folketellingen 1801.Hva er dette for noe?? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Per ble gift andre gang med Karen Kristine Iversdatter, nr 36, 1846, 3. september: Lenke Alder oppgitt til 55 og far Per Persen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Dersom faren er Per persen er lenken til 1801 ikke rett person, for der heter faren Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.