Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Terje E Skrolsvik

[#49663] Gjallarhorn nr 8

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Noen som har nevnte blad, og kan ta kopi av det som er skrevet om Ørmen gård og slekten Kuur (Kur,Kamp) side 5 og 6 ? Og jeg vil gjerne vite mere om slekten Kuur/Kur hvis noen vet noe. Min adresse ligger på Digitalpensjonatet. M v h Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Jeg skal scanne den for deg i kveld, men da artikkelen tar utgangspunkt i Finn A. Wangs bok 'De eldste Vestfold-slektene', for deretter å legge til litt ekstra synsing, tror jeg ærlig talt ikke at den har særlig verdi. (Med all respekt for artikkelforfatteren.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar. Jeg kommer i Sverige bort i Kuur slekten som da er gift med en Grønbech. Skal bli morsomt å se hva det står i Gjallarhorn om det er noen tips videre. M v h Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Side 1

bilete2722.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Side 2

bilete2723.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

Tusen takk for bildene.Jeg skal sjekke litt i mine notater om dette passer inn. M v h Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

Det passet desverre ikke inn. Mine notater begynder i Sverige med en Jean Cuur f ca 1670 ? g med Christina Marie.De er notert med to barn Mette Cuur f 1699 d 1/2-1765 g 1.ca1720 Kristianstad,Sverige med Sven Eriksson Grønbeck d.14/1-1732 Kristianstad,Sverige som skreddermester.5 barn notert . Hun g 2 des 1732 Ulric Johan Grotte. Mette hadde en bror Christoffer Cuur som var Kobberslager og formynder for ett av søsterens barn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.