Gå til innhold
Arkivverket

[#49663] Gjallarhorn nr 8


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Noen som har nevnte blad, og kan ta kopi av det som er skrevet om Ørmen gård og slekten Kuur (Kur,Kamp) side 5 og 6 ? Og jeg vil gjerne vite mere om slekten Kuur/Kur hvis noen vet noe. Min adresse ligger på Digitalpensjonatet. M v h Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg skal scanne den for deg i kveld, men da artikkelen tar utgangspunkt i Finn A. Wangs bok 'De eldste Vestfold-slektene', for deretter å legge til litt ekstra synsing, tror jeg ærlig talt ikke at den har særlig verdi. (Med all respekt for artikkelforfatteren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for svar. Jeg kommer i Sverige bort i Kuur slekten som da er gift med en Grønbech. Skal bli morsomt å se hva det står i Gjallarhorn om det er noen tips videre. M v h Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Tusen takk for bildene.Jeg skal sjekke litt i mine notater om dette passer inn. M v h Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Det passet desverre ikke inn. Mine notater begynder i Sverige med en Jean Cuur f ca 1670 ? g med Christina Marie.De er notert med to barn Mette Cuur f 1699 d 1/2-1765 g 1.ca1720 Kristianstad,Sverige med Sven Eriksson Grønbeck d.14/1-1732 Kristianstad,Sverige som skreddermester.5 barn notert . Hun g 2 des 1732 Ulric Johan Grotte. Mette hadde en bror Christoffer Cuur som var Kobberslager og formynder for ett av søsterens barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.