Gå til innhold
Arkivverket

[#49666] Hvor finner jeg Andreas Rasmussen sin dåp?


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn R. Angeland

I kirkebok fra Førde 1869 finner vi Andreas Rasmussen og Steffine Andersdatter som nr. 20. LenkeKan noen finne ut hvor Andreas Rasmussen er født og hvem som er moren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Fødestedet er Lien. Det er vel sannsynlig at Rasmus Henriksen og Rakel Pedersdtr. er foreldrene hans. De er leilendinger på garden Lien i 1865. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Takk til Ottar. Det ser riktig ut, men hvorfor finner jeg ikke dåpen i Førde i 1838-1839? Tenkte også på konfirmasjon, men denne boken er ikke i digitalarkivet?Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

I Førde bygdebok 1 under Lia - side 394 finner jeg i tiden 1857-1889Rasmus Henriksen f 1811 på Lia død 1895 på Lia. Gift 1. 1836 med Anna Mari Rasmusdotter f. 1816 på Via - 10 barn - nr. 2 Martinius Andreas f 1838 (trolig din mann)Rasmus ble gift 2. med Rakel Caroline Pedersdotter f. 1820 på Sunde som vart spedalsk og døde 1888 på Lia. 3 barn med henne.Flere opplysninger om aner finnes i bygdeboka - er det rett person (Martinius Andreas) kan jeg være behjelpelig.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Takk skal du ha Odd.Dette var meget interessant. Rasmus Henriksen er min tip-tip oldefar, så jeg er meget interessert i mer opplysninger.Min mailadr.: b-angela@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.