Gå til innhold
Arkivverket

[#49673] Sør Atndal,Folldal,Storelvdal


Gjest marit sørlie
 Del

Recommended Posts

Gjest marit sørlie

Hans Jensen f. 2.3.1828,dpt.30.3. Han var sønn av Jens Hansson 1793-1858,og Ragnhild Olesdatter 1799-1890. Hans skal ha vært gift og hatt mange barn. Han skal ha hatt ei stue i Sør Atndal og arbeidet som fløter.Jeg finner han ikke i folketellinger eller kirkebøker. Vet noen noe om hans liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Hei. Jeg har sett på denne,men er ikke sikker på at det er den riktige.Det var vel ganske ofte at fødselsår ikke stemte i FT? Opplysningene jeg har er fra Folldals bygdebok.Har ikke funnet han utflyttet,gift eller død..men ikke uvanlig at jeg leter på feil stederHilsen Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg lurer på om det er paret i Atnedalen som gifter seg i Ringebu?Lenke Hans far er J Hansen og han er født i Lessøe. 30 år i 1857 betyr et fødselsår på 1827, 41 i 1865 betyr 1825. Slike divergenser som dette forkommer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Takk igjen :) Fant datteren Karen hun hadde fra før,men finner dem ikke igjen etter giftermålet. Søker i utflyttede og FT,men får ikke noen treff. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Takk for tipset,der fant jeg barn! Hvor ligger/lå Sollia,og hvorfor har jeg ikke funnet foreldrene eller barna i FT? Har søkt over både Hedmark og Oppland uten treff.Mvh.Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Sollia ligger mellom Folldal og Atna, og var tidligere egen kommune men er nå sammenslått med Stor-Elvdal, hvis du kjører RV-27 fra Ringebu og følger den over Venabygds-fjellet kommer du etterhvert ned i Sollia ved Enden. mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Takk for opplysningen! Da finner jeg nok fram når jeg reiser oppover til sommeren :) Mvh. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det gjør du nok, sving av E-6 i Ringebu og følg RV-27 over Venabygdsfjellet som nevnt i 10, du kan ta av både i Ringebu sentrum og ved Frya, du får en kjempeflott tur over fjellet, og når du først er i traktene tar du deg en tur nordover fra Enden til Atnasjøen og kikker på den nye Sohlberg-plassen som nylig er anlagt, det er et flott utsiktspunkt mot Rondane. mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.