Gå til innhold
Arkivverket

[#49675] Juliane Maria Jacobsdtr.


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn R. Angeland

Juliane er født i Fr.stad og døpt i Østsiden Kirke iflg. FS. Jeg kan ikke finne foreldrene i noen folketelling. Kan noen hjelpe meg å komme videre med denne? Hun giftet seg i Tune Kirke i 1856 (se lenke) Lenke Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Takk skal du har Grethe.Jeg skjønner at jeg må lete bedre, men FS sa at hun var døpt på østsiden.Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1865 finner jeg en Jacob Rasmussen, 56 år og arbeidsmann, han er da f. 1809/10. I 1835 ville denne Jacob være i midten av 20-årene. Men jeg vet jo ikke om dette er faren til Juliane…[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=125&filnamn=f60103&gardpostnr=7&personpostnr=156&merk=156#ovre>LenkeDenne Jacob Rasmussen var enkemann da han giftet seg i Fredrikstad 23.2.1862 (par nr. 3) Lenke. Det kan kanskje være den samme Jacob Rasmussen som giftet seg første gang i Fredrikstad 19.11.1852 med Grethe Hansdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Det vil jeg tro, for Juliane giftet seg i 1856 med Petter Johannessen i Tune Kirke.Jeg finner fortsatt ikke moren i noen folketellinger, men hun kan jo ha gått bort. Hvor tror du jeg bør lete etter dåpen til Helene Arvesdtr. og Jacob Rasmussen??Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I folktellingen 1865 for Tune finner jeg en Hellene Arvesdatter, 52 år, født i Skjeberg. Hun er altså født omkring 1813. Denne Hellene er gift med Ingebret Olsen, og har i allefall én datter på 20 år, Karen O.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=142&filnamn=f60130&gardpostnr=937&personpostnr=6387&merk=6387#ovre>LenkeHer er konfirmasjonen til Karen Olea i Tune 1860 (nr. 68)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.