Gå til innhold
Arkivverket

[#49679] Kven var dei første som utvandra frå Austevoll (Sund evn Fitjar) til USA?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

I min søken etter slektningar som utvandra til USA, har eg stilt meg spørsmålet, 'kven var dei første som utvandara' frå noverande Austevoll (Sund evn Fitjar (Tysnes, Stord). Dette for å evn kartlegge kvar seinare utvandrarar busette seg.Det er nokre som er uråd å finna att, difor kan det kansje vere lurt å finne ut kvar dei første utvandrarane frå Austevoll busette seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Du bør ta en titt på del III av:Jakob Aaland: Fitjar. Bygdeskipnad og bygesoga. 1933.Del III har tittelen 'De som drog ut' og er skrevet av professor Andreas Helland, Minneapolis. Det er 68 sider, hvorav brorparten er lister over 876 personer med utreiseår og bosted i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Det var ingen 'tommelfingerregel' på at der hvor de slo seg ned først, ble de boende. Den første plassen kan bare ha vært for en kort tid, for så å få noen tips om hvor det var kanskje bedre muligheter.Lokalhistorien fra ditt distrikt kjenner jeg ikke til, men Martin Ulvestad og andre norsk amerikanere har skrevet mye om hvor nordmenn bosatte seg.Martin Ulvestad har skrevet minst 3 bind om hvor Nordmenn slo seg ned. Jeg har dem alle.Men kanskje det lokale bibliotek har info om denne saken her.Eks. 3 av min bestemors søsken med familie , dro over i 1890 årene til Northwood i Iowa. Ble der ett par år for så å reise til Grant County i Minnesota. Alle familiene bodde som naboer der i 1905 tellingen. Der ble en av dem værende, de to andre familiene reiste videre . En av dem ble værende i Minnesota, Duluth området , mens den andre familien reiste videre til Sør Dakota.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det som no heiter Austevoll kommune hørde tidlegare til Sund kommune eller Sund sokn. Søre delen av Austevoll høyrde frå 1863 til Fitjar kommune og før 1863 til Stordøen.I bygdesoga for Austevoll bind III står det bl.a. følgjande:'Alt i 1864 reiste Karnilska Torbjørnsdtr. Huaevik til Amerika. Seinare fylgde mest årvisst ander etter. Størk Sakariasson frå Brekke, Kari og Marta Andersdtr frå Brekke. Anders Johannesson Brekke, johannes Monsen Hotvik med kone og 3 born, Ole johannesson Uglenes og Hans Andreas Anderson Uglenes med kone og 4 born reiste i 1866.Eg har prøvt å finne ut korleis Størk Sakarisassen kom seg til USA. Han reiste frå Bergen omlag 1. mai 1866 og var framme i Quebec den 6. juni 1866. Kvar han for vidare er ikkje godt å seie, men omsider gjekk han i land i San Fracisco, og vart på vestkysten nokre år før han slo seg ned i midtvesten. Størk gifte seg der og budde der fram til midt på 1890-tallet. Han vart enkemann i 1889 og reiste tilbake til vestkysten der han etablerte seg på nytt.I følgje bygdesoga kjenner ein til at utvandringa starta ca 1864, men vi veit at Cleng Person reiste så tidleg som i 1825. Var det ingen som utvandra i perioden 1825 - 1864? frå denne regionen? Det skal vere utstedt ein del pass for reise til Amerika i perioden 1840-1860 som er reg. i Digitalarkivet, men var der nokon frå denne regionen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.