Gå til innhold
Arkivverket

[#49688] Hjelp til oppslag på Dalseid i Vaksdal.


Gjest Tom Erik Grannes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Erik Grannes

Hei. Ola Monsson Dalseid (1695-1776) giftet seg i 1716 med Maria Pedersdatter Øye. Etter noen år slår paret seg ned på Brekke i Bergsdalen, Evanger, hvor Ola blir eier.Jeg lurer på om noen ville være meg behjelpelig med å slå opp i bygdeboka for Vaksdal for å se om det står noe om Ola Monsson og hans opphav under Dalseid. En uverifisert kilde antyder at hans far Mons kan ha vært en Knutsson.mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Anders Strømme

Hei! Ifølge Vaksdal Bygdebok III var foreldra til Ola: Mons Knutsson Kalland/Dalseid f. 1661 (Merknad: Under Dalseid står det Johannesson medan det står Knutsson under Kalland) g.1683 m.Ingeborg Gudmundsdtr.Eikefet. Dei hadde 2 søner: Olav f.1696. Knut f.1699. Foreldra til Mons: Knut Johannesson Kalland f. omlag 1609 g.m. Mari.(også mine aner). Far til Ingeborg: Gudmund Olsson Eikefet. Mor ukjend.(også mine aner). Mvh SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Takk for at du tok deg tid til å svare på nasjonaldagen Svein...Jeg ser også at Knut kan være sønn av Johannes, nevnt som bruker på Kalland i 1638 og at Knut synes å ha slitt med å betale jordleien på sine eldre dager.mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Anders Strømme

Kalland høyrde i mellomalderen til Allehelgenskyrkja i Bergen. Til kyrkja høyrde det eit hospital for menn. Grannegardane Toskedal, Grøsvik og Gammersvik høyrde og til dette godset. Då kyrkja vart nedlagt kring 1530, kom gardane inn under kruna, men vart framleis kalla Allehelgengodset avdi dette godset vart halde samla og styrt av den same ombudsmannen. Kring 1670 kom godset i privat eige. Frå slutten av 1660-talet og fram til gardane kom i privat eige,kom det stadig krav om skyldig landskyld mot brukarane av desse gardane frå rådmannen i Bergen,Peder Hanssen. Han har nok vore ein strengare herre enn dei andre jordeigarane som vi ikkje kan sjå krevde det same frå sine leiglendingar. Ein skulle tru at betalingsevnen- og viljen var den same blant leiglendingane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.