Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tove Ellingsund

[#49691] Gunhild Marie Trulsdatter født 1830 i Modum

Recommended Posts

Gjest Tove Ellingsund

Jeg finner henne i 1865-tellingen for Eker. Finner ikke henne for 1900-tellingen. Hun sto oppført i Vigselspapirene til hennes datter ( min tipp-oldemor ) i 1903, men kanskje hun likevel var død før 1900.?Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Ellingsund

Det var et meget godt forslag! Takk, da fikk jeg et annet navn å gå etter. Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Kornstad

Det er nok ikke den samme Gunhild, dessverre! Asle Madsen og Gunhild Trulsdatter Green fra Krødsherad ble gift i 1852, de fikk 9 barn i tidsrommet 1853-1870 og begge døde i 1902.Her er familien i 1865: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Da legger jeg en leke til Gunhild M. Trulsen på Eker i 1865: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Forslaget mitt i innlegg 2 var på jordet, men jeg tror fortsatt at hun muligens inngikk et nytt ekteskap. I alle fall får Gunild Maria Trulsdatter Værp (se gården i 1865) datteren Amalia 8. juni 1872. (døpt 8. aug s.å. i Eiker)Barnets far er Anders Clemmetsen. (NB: IKKE Erik Madssen)(Jeg klarer ikke å tyde om barnet er født i eller utenfor ekteskap. Nr. 34 her: Lenke ) IM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Det var visst ikke noe ekteskap mellom barnefaren og barnemoren. Ministrialboken var enklere å tyde: (Nr. 204: Lenke )IM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tove Ellingsund

Tusen takk for innspillene! Mvh Tove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.