Gå til innhold
Arkivverket

[#49705] Frantz Oscar Andersson


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Gaute Zøllner

Frantz Oscar Andersson f 15.7.1878 i Kristiania, når giftet han seg? Hans 1 barn Levi f 30.7.1907 i Horten. Jeg finner han ikke gift der. Hen ble gift med Zacharine, som døde i Kristiania en gang etter 1912.??Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er Frantz Oscar i Kristiania i 1900 tellingen. Der fremgår det at han var Adventist. Ekteskapet er nok å finne blant dissenterne, spørsmålet er bare hvor. ( nr. 7 fra bunnen)Lenke Mvh. Rune thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Jeg har også funnet Levi i Horten. Frantz O har nok vandret mye. Levi født i Horten, Judit(min mor) født i Bergen 1910, Noomi født i Oslo 1912. F.O. fødsel/dåp ble funnet i Trefoldighet 1876-1880 side 97. Zacharine Marie Johannesen har jeg bakover, hun døde i Oslo noen år etter at Noomi ble født.Når? Han hadde 2 koner etter dette!! Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei igjen Gaute.Du skriver at Zacharine Marie var født Johannessen. Det er mye mulig jeg tolker skriften i lenken i innlegg nr.5 feil, men jeg synes det står f.Iversen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Står det ikke Jonsen?,hun er f. Johannesen, men jeg har en flytningsattest fra Bergen hvor F.O. med hustru Zacharine f 20.5.1873 i Buksnes, og barna Levi og Judit. Så her må presten 'hørt/skrevet' feil. Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Mulig at F.O. traff Zacharine i Trondheim hvor hun gikk på syskole. Men jeg har søkt i kirkebøkene der uten resultat. Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.