Gå til innhold
Arkivverket

[#49710] Feria Cad. etter 22.12.1795 i Levanger i Nord-Trøndelag


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Når var Feria Cad 1795? Min ane Ingeborg Anna Ingvaldsdatter Kolberg ble født 22.12.1795 og døpt Feria Cad 1795 i Levanger kirke. Det var det siste som er skrevet på 1795, men jeg finner ikke noe om i f.eks. Bauers kalender eller på noen ark jeg har kopier av når Feria Cad var? Cad kan jo være en forkortelse, men heller ikke den norsk-latinske ordboken jeg har gir noen pekepinn på hva Cad var og når Feria Cad var? Kan min ane Ingeborg Anna ha blitt døpt på nyttårsaften 1795? Foreldrene var forøvrig Ingvald Pedersen Kolberg og Malena Jacobsdatter Segtnan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

...men det var litt rart med feria da, siden det er ukedagene man-fre som ble kalt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Tusen takk for svaret. Jeg kan jo ha misforstått kirkeboka når det gjelder dette med Feria. Tenkte ikke på Family Search i denne sammenhengen.Forøvrig var Ingeborg Anna det eneste barnet av Ingvald Pedersen Kolberg som nådde voksen alder. Han mistet første kona og fem små barn i 1.ekteskap, og 2 barn i 2. ekteskap. Det m¨jo ha vært helt forferdelig. Skal jobbe mer med Ingeborg Anna og hennes aner når jeg er hos mine foreldre i Stjørdal i sommer, og håper å få minst et par dager med mikrofilmene for Skogn på Stjørdal bibliotek. Jeg har gjort en del før, men fikk dessverre ikke med nøyaktige tidsangivelser, faddere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.