Gå til innhold
Arkivverket

[#49713] Severin Kristiansen, Haaland / Stavanger


Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Jeg søker informasjon om Severin Kristian Kristiansen fd. 1887. Muligens er han født på Håland i Stavanger, men dette kan jeg ikke verifisere. I 1914 oppholdt han seg i Odda, da han fikk en sønn sammen med Amalie Josefine Karoline Beck dette året. Sønnen ble født og døpt på Voss. Amalie er født i Hasvik på Sørøy i Finnmark. Håper det er noen som kan hjelpe meg på vei med finne mer om denne Severin. Vennlig hilsen Terje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg får legge den inn en gang til. Lenken må ha endret seg for den stemte da jeg la den inn. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Og i Haaland bygdebok , for gården Sola , bruk 25 , står det nevnt at sønnen Severin f 27.4.1886 dro til USA .( men ikke når han dro).Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei. Tusen takk for svar begge to. Denne gangen var lenken riktig. Jeg er fremdeles usikker på om dette er riktig Severin. Men av de søk jeg har gjort så er dette den mest sannsynlige, fødselsår tatt i betraktning, med +/- et par år. Får prøve å søke i skipslister da, men han reiste i alle fall ikke ut før etter 1914. Takk i alle fall for inspill. Med vennlig hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei. Jeg har nå funnet Severin Kristian Kristiansen emigrert til New York i 1942. Han har her bostedsadresse sammen med (muligens) Inga Kristiansen i Kings Brooklyn NY. Hvem er så denne Inga (hvis det er riktig navn)? Hvor har så Severin oppholdt seg siden 1914, da han var i Odda? Er det noen som kan hjelpe meg med det, eller i alle fall lede meg på rett spor. Med vennlig hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Må få føye til at det sporet jeg hadde til Håland/Stavanger ganske sikkert ikke var riktig. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.