Gå til innhold
Arkivverket

[#49718] Maren Abrahamsen og Svend Johnsen får en sønn i Kjose, Brunlanes 1840


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Den 8.nov 1840 døpes Carl Johan i Kjose kirke. Mor er Maren Abrahamsdatter, Aasen under Egenes og far er oppgitt å være Svend Johnsen Austad fra Slemdal. Barnet er uegte født.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3069&idx_id=3069&uid=ny&idx_side=-53>LenkeHan konfirmeres her, og det oppgis da at han har opphold på Strand. LenkeJeg tror Maren Abrahamsdatter er den samme som er døpt for Mari 16.mars 1806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Her er vel Mari Abrahamsdatter død i KjoseLenkeStår det Næs i Kjose som oppholdssted?Det er jo ikke sikkert at dette er moren til Carl Johan, men det er vel i hvert fall den Mari som er født i 1806Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Ja, det er det helt sikkert. Jeg har ganske god oversikt over forfedre og søsken til Mari. Det var da jeg oppdaga denne Carl Johan at jeg begynte å nøste på noe nytt. Har vel ikke nøsta lenge nok enda.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Når jeg nå har sjekket dåpen til Carl Johan en gang til er jeg sikker på at mari og Maren er den samme personen. En av Maris søskenbarn er fadder og det er Maris far som har oppgitt (tror jeg i hvert fall det betyr) dåpen til prestenSissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Sissel Johnsen

Jeg fikk lyst til å prøve meg på nytt med dette innlegget.I FT 1865 for Solum, finner jeg en Carl Svendsen, 26 år født i Hedrum.LenkeJeg har skjekket ut kirkebøker for Hedrum 1837 - 1843 uten å finne noen med det navnet. Lurte på om dette muligens kunne være ham jeg er på jakt etter. Jeg kjenner ikke til de andre som er nevnt her. Kanskje noen kan bekrefte/ avkrefte mine antagelser hvis de kjenner til denne Carl Svendsen som er nevnt her.Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.