Gå til innhold
Arkivverket

[#49723] Knud Johannes Thunæs, Vardø 1801


Gjest Arild Wæraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Wæraas

Er det noen som sitter på informasjon om Knud Johannes Thunæs, f. ca 1764, som i 1801 var logerende på gården Sandfiorden i Vardø?Han var enkemann og fisker, og bodde der sammen med sine tre barn: Isach, Johannes, og Birthe.Jeg tror Knud er min 4xtippoldefar gjennom sønnen Johannes, men jeg er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Kirkebøker Vardø 1789: Den 22 Feb, Fastelaven Søndag, blev et uægte Barn, Birthe, af Moderen Emerense Hansdtr og Soldat Knud Thunes, fød den 15 same Maaned, døbt i Wardøe Kirke.Kirkebøker Vardø 1790: Den 6te October blev udi Lehnsmandens Huus trolovet og i Wardøe Kirke ægteviet Knud Johansen Thunes Ungkarl og Pigen Emerentse Hansd: fra Sandfiorden. Forloverne ere Lehnsmand Isaach Hansen og Ole Andersen.Kirkebøker Vardø 1791: 23 Januari d: 3: S: eft: h: 3: K. Johannes, hjemmedøbt af Ole Andersen den 3die August, fød den 5te Julii 1791?? (skal nok være 1790) af ægte forældre Knud Johansen Thunes og Emerentse Hansd:Kirkebøker Vardø 1798: 1 Pintse Dag eller d: 27 Maj blev i Wardøe Kirke Daaben confirmeret over Drengen Isaach født d: 24de September forrige Aar af ægte forældre Knud Johansen Thunes og Moderen Emerentse Hansdatter, hjemedøbt d: 27de September f: A: af Iver Setved.Kirkebøker Vardø 1799: Den 11te October døde i Havningberg Emerentse Hansdatter, Knud Thunesses Kone, 31 Aar gammel.Mvh Odd Villy Ovesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Kirkebøker Vardø 1816: Den 14de July ægteviedes efter foregaaende Tillysning i Wardøe Kirke, Ungkarl Johannes Knudsen fra Havningberg og Pigen Petrikke Monsdtr. Forloverne: Absalon Hansen og Ole Pedersen.Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Wæraas

Takk for det Odd Villy! Hvis noen sitter om informasjon om de tre barna, vil jeg gjerne vite mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Wæraas

Beklager - jeg så ikke siste meldingen din. Den ga meg nok informasjon til å fastslå at Knud Thunæs ikke er min 4xtippoldefar likevel. Det var ergerlig, men likevel greit å få det avklart. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.