Gå til innhold
Arkivverket

[#49732] Endre Olsen i Lardal 1848/1849


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Endre Olsen Hjerpeland fikk barn med piken Maren Andrine Hansdatter Solberg i 1849. Noen som vet noe om hans opphav??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en leke til dåpen til Oline Magdalene, uægte datter av Endre Olsen og Maren Andrine Hansdatter her: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om dette er moren Maren Andrine Hansdatter som her er ugift med nok en datter på Solberg i 1865? LenkeEndre Olsen finner jeg ikke i Lardal 1865?Har heller ikke funnet noen klar kandidat som passer f. i Lardl, men han kan jo sikkert kommer fra et annet sted?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Endre Olsen jeg finner i 1865, født nær Lardal, er denne karen her på Bragernes f. i Sandsvær. f. ca 1826)LenkeBlir ren gjetting hvem han kan være, dessverre.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje samme Endre som Gunn nevner i (7): FS Endre Olsen 31 år far Ole Olsen, gift 30/3 1856 Strømsø med Marie Pedersdt. 23 år far Per Nilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror nok ikke det kan være den samme Endre Olsen som Berit har funnet en vielse til i kirkeboka. Om du ser på Endre Olsen så er han ført som kontorbetjent og ugift i 1865-tellingen , Bragerøen.innlegg nr. 7.Da er det tydligvis flere Endre Olsener f. i Sandsvær ca 1825.Om en av dem har fått en uekte datter i 1849, er vel ikke mulig å svare på.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Mange gode forslag, men ingen av disse kan bekreftes å være 'min' Endre Olsen. Det spørs om ikke jeg må i Prestearkivet på denne saken også. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.