Gå til innhold
Arkivverket

[#49734] Jørgen Jørgensen gift 1847 i Lardal med Oline Olsdatter


Gjest Terje Blomquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Blomquist

Jørgen Jørgensen giftet seg 14/11 1847 i Lardal med Oline Olsdatter. Ved vielsen står at han kommer fra Kirkerød/Kirkerud. Noen som vet hvem denne Jørgen var og hvor han kom fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei TerjeDette er vel kanskje ekteparet i 1865? LenkeHer står det at han er født i Slemdal (Siljan) rundt 1815. Ved vielsen i Lardal er farens navn oppført som Jørgen Jørgensen. Så en leting i Siljan/Eidanger-området vil kanskje gi et svar.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Terje, Jeg har en Jørgen Jørgensen f. 1814 i Siljan, som giftet seg med Oline Maria Olsdatter f. 17.01.1818 i Lardal. Kan det være disse tror du?Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Jada, det ser vel ut som det er disse, for når jeg ser på folketellinga 1865 så stemmer det med barna. Skjønner ikke at jeg ikke kontrollerte bedre. MVH Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Blomquist

Det stemmer veldig bra med Jørgen f. 1814, men Oline ar oppført å være 22 år ved vielsen i 1847. På tross av dette så virker det jo veldig sannsynlig at det er disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.