Gå til innhold
Arkivverket

[#49742] John Eriksen, f. 1674 Vognild, Oppdal


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Leter etter en John Eriksen, f. 1674, Vognild, Oppdal, gift med Marit Hoel Iversdatter, f. 1680 Hoel, Oppdal. Registrerte barn: Erik, Marit, Eli og Daardi. Har foreldre til Marit (Iver og Eli), men mangler foreldre til John. Er det noen som vet noe om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Har leita mye der, men der er så mye, men har ikke klart å finne ovennevnte John Eriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Hallvard Sundseth

Jeg har et noe senere f.år på John Eriksen enn du har, men jeg kan ikke kildebelegge det. John Eriksens far er Erik Hågensen Hoxeng, f. 1653, mor Marit. John hadde en søster Tore Eriksdatter f. 1687. Eriks foreldre var Håkon Ingebrigtsen Hoxeng f. 1624, g.m. Dårdi. Håkon og Dårdi Hadde minst 4 barn, Erik (1653) Marit (1660), Anne (1673) og Ingebrigt (ukjent). Her var det sikkert ogs flere barn. Men her må jeg se om jeg finner tilbake kildene (trolig Klett-Mull).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Når det gjelder John Eriksen og hans fødselsår så er han nevnt under Vognild (disse har bodd på Vognild)i perioden 1674 til 1767, her er han nevnt sammen med kona Marit Hoel Iversdatter. Om ovennevnte fødselsår er korrekt vet jeg ikke, men året er altså tatt fra siden til ola-hoel. På samme sted er det jo dessverre ikke nevnt noe skifte på Hokseng som kan bekrefte hvem hans far var. Håper du finner noen kilder om dette. Etter navn på foreldre og besteforeldre kan det jo stemme pga. John og Marit's navn på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.