Gå til innhold
Arkivverket

[#49747] Eidskog Mari Olsdtr f. ca 1756. Ei vanskelig nøtt!


Gjest Magne Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Thorsen

Jeg prøver igjen om det fins noen som kan knekke nøtta. Mari ble som enke g.m. Hans Mathisen Taugbøl.Lenke. Hun har sønnen Bent fra første ekteskap og faren dvs mannen het Anders. Men hvor hørte de hjemme? Jeg har ikke funnet giftermålet i Eidskog eller i tilstøtende kommuner og søk i FS har ikke gitt resultat. Siden Eidskog er grensekommune mot Sverige, kan det tenkes de hører til der. Skillingmark og Køla kommuner kan tenkes å være aktuelle. Har noen tilgang til kilder derfra eller opplysninger som kan sette meg på sporet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei Magne!Kan dette være første ekteskapet til Mari Olsdtr.?IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0MARI OLSDR FemaleMarriages: Spouse: ANDERS ANDERSEN Family Marriage: 18 OCT 1789 Brandvold, Hedmark, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage dateOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Nå er denne muligheten sjekket ut av Finn Sollien. Han skriver: Dette har jeg sjekket. Anders var på Skyberg i Brandval og Mari på Neskverna i Grue når de giftet seg. Ingen barn. Det skjønner jeg godt for de var gamle. Anders døde 1813 70 år gammel og Marthe/Mari døde på Skyberg 1812 alder 82 år Nøtta er dessverre like hel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.