Gå til innhold
Arkivverket

[#49766] Skjeberg atter en gang.


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor min ane Ingeborg Harraldsdatter kan komme fra [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=20&filnamn=f10115&gardpostnr=133&personpostnr=2593&merk=2593#ovre>Lenke og her er de trolovet i Skjeberg, par nr.12 og vielsen par nr.14 Permanent sidelenke: Lenke og dåpen til deres datter Cathrine i 1794 nr.19 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiJeg finner ei Ingeborg Haraldsd. Tvete konfirmert i 1781. Hun er da 20 år, så dette passer vel?Ellers finner jeg en Anders Haralds. Bisseberg konf. også i 1781, 19 år gml. Til sistnevnte er det også en Haral Anders., konfirmert i 1756 som kan passe som far. Ellers finner jeg ingen andre med navn Harald konfirmert fra 1736 som kan passe som far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei.Jeg takker for ditt svar og det er riktig at det er Ingeborg sin konfirmasjon, men jeg tror ikke hun er i slekt med Anders, da jeg ikke har sett han i dåpen, som fadder til noen av de barna paret fikk. Av den grunn har jeg en mistanke om at hun kan komme fra et annet distrikt, men nå er de kirkebøkene i Skjeberg så vanskelig å tyde. Har fått hjelp av en med lokalkunnskap til å finne dåpen hennes i Skjeberg, men han fant henne ikke der og heller ikke i Borge i perioden 1760-1763.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Ingeborgs død, Skjeberg MINI 1846-1858 pag: 470, nr. 86, 1848:D: 11.12.1848 Begr: 20.12.1848 Skjeberg Kirke Hun er oppgitt som enke etter husmand Erik Andersen Oppholdsted: Pladsen Heien under Skjeberg PræstegaardAlder: 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Takk for at du fant Ingeborg sin død. Du verden 90 år gammel.Håper kanskje noen vet hvor Ingeborg kan komme i fra i og med at du ikke har funnet henne døpt i Skjeberg.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.