Gå til innhold
Arkivverket

[#49779] Kopiere


Gjest Beryl K. Ramvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Beryl K. Ramvik

Jeg skal være på hytta i 2-3 måneder i sommer, og der er det ikke internett... Skulle gjerne ha kopiert sidene fra skannede kirkebøkene inn på min pc, men må jeg kopiere en og en side?? Er det ikke mulig å kopiere en hel kirkebok på en gang?? (Skulle ønske det var mulig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Systemet har ikke denne funksjonaliteten i dag. Rent teknisk ville det være mulig å få lagd en slik funksjon. Ulempen vil være at dersom mange starter slike tunge nedlastninger av massive datamengder, vil systemet blokkeres for alle andre brukere. Før vi kunne ha implementert denne funksjonaliteten måtte vi nok hatt mye mere 'jern' enn det vi har i dag. Ønsket er notert som en framtidig mulig forbedring av systemet, når vi en eller annen gang får bygd ut kapasiteten. Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beryl K. Ramvik

Det skjønner jeg, det med å overbelaste systemet. Men nå lurer jeg på om dere på Arkivverket kunne da skanne de kirkebøkene jeg trenger inn på CD/DVD og jeg betaler? Det jeg trenger er kun 2 kommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

For å kunna lasta ned heile kyrkjebøker ville ein stå overfor to problem; det eine er servarkapasiteten. Eit vanskelegare er nettkapasiteten ut frå servaren. Den står no på eit gigabit-samband (1000 megabit). Det ville garantert bli for lite med ein slik funksjonalitet. Å få til ein kapasitetsauke her er atskillig vanskelegare enn å auka servarkapasiteten, kan eg ikkje anna forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.