Gå til innhold
Arkivverket

[#49780] Johannnes Ludvig Berg, f. Åfjord


Gjest Asbjørg Folkestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørg Folkestad

Ifølge Ministerialbok for Strinda/Lade 1866-1877 ble ovennevnte Johannnes Ludvig Berg f.25.2.1874 i Åfjord, gården Grilstad, hj.døpt av doktor Berg. Foreldre tjenestepike Johanna Louise Soknes og ungkar,sjømann Nils Berg.Denne Johannes Ludvig Berg er oppført i folketellingen for Strinda 1865 som født i Åfjord i 1863 og står oppført sammen med sin mor, sin bror, besteforeldre osv. med adresse Colonien.Her er det jo noe som er galt, men jeg finner ikke ut av det. Moren har født 2 andre barn, f. h.h.v. 1864 og 1866. Jeg finner ikke noen Ludvig Johannes født i 1863 med disse foreldre.Er det noen som kan hjelpe meg å løse dette problemet?Takknemlig for all hjelp!Vennlig hilsen Asbjørg Folkestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei I FT 1865 finner du Johanna med sitt sin forlovede og deres første barn: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=f61660&gardpostnr=78&personpostnr=443&merk=443#ovre>Lenke - senere fikk de en sønn sammen før Mathias Evensen forlot henne og barna.Johanna må så ha dratt til Åfjord:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørg Folkestad

Takk til Aud Marion Røen for hjelp.Beklager, men jeg har skrevet feil årstall for folketelling Strinda, det skal være 1875, ikke 1865.mvh Asbjørg Folkestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Det ble ikke rare hjelpen, da ... Siden jeg har vært (og er) 'på leting' etter Mathias Evensen (etter at han forlot familien i Sør-Trøndelag) visste jeg jo om Johanna og hennes 2 første barn. Jeg har ikke funnet noen opplysninger om henne i Åfjord (inn/utflyttet) - eller under Grimstad, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.