Gå til innhold
Arkivverket

[#49788] Hjelp til tyding av kirkebok, 1811, Hedrum


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Gunhild Marie født 20 jan 1811, i Hedrum. Hennes mor Nelle(a),Nælla Nilsdatter, hennes far Borgar Jonsen.(Uækte barn).Se Kronologisk liste Hedrum, fødsel 1811- side 80, nr 20.Konfirmasjon 1825 Hedrum. Side 522, nr 18.Kan hun ha pleieforeldere her tro, har veldig problemer med å lese hva det står.Takknemelig for svar. Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Dåp: 'Berger Jonssen gevorben Soldat i Christansand(!) og Pigen Nela Nielsd. Rømingen' - mora var altså fra Rømminga i Hedrum.Konfirmasjon: 'Foster forældre Hans Jørgensøn og Berthe Maria Hansdatter ASkemyhre' - Askemyr var plass under Lunde i Hedrum, beliggende i skogen mellom Lunde og Rømminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Tusen takk for hjelpa, Kristian og Laila.Når det gjelder Nella Nielsdatter tror at hun er født runt 1786. Har ikke funnet henne født og vet ikke hvem som er hennes foreldere. I 1801 var det ei med samme navn som jobba på gården Haugfalen i Hedrum. Nella har barn med tre forskjellige menner.Gunhild Marie 20 jan 1811. (Far Borger Jonsen)Så det første barnet ble da satt bort til Pleieforeldere. Niels Sørensen 24/30 sep 1815. (Far Søren Olsen) Fant Nils konfirmert 1830, Tror det står at bostedet er Vestbye. Anne Pernille 24 mars 1822, (Min 2-tipp) (En ukonfirmert dreng fra Kongsberg Lars Pedersen). Karen Marie 14 juni 1826, (Lars Pedersen)Leter etter deres vielse, men har ikke funnet den til nå. Tenkte også å finne ut mer om søskene. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Rømminga og Hafallen er (omtrent) det samme, så du har sikkert funnet rett jente i FT1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk for svar.OK, Da får vi satse på at det er den rette. Sitter å leter etter vielsen til Nella Nilsdatter og Lars Pedersen. De hadde en sønn sønn som var dødfødt 20februar 1830. Da står Nella oppført som hustru.Her er det mulig at det er noe: Men fryktelig vanskelig å lese. Mini vielse side 422, nr 13, 16.08.1827. Hedrum. Kan du sjekke det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenNår jeg ser samme vielsen i klokkerboken leser jeg Nette Nielsdatter Rimstad (de gifter seg i 1828) og hun er 26 år. Mannen heter Jon (John) Hendriksen. Så dette er nok ikke riktig par.Her har du klokkerboken, par nr 13 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8239&idx_id=8239&uid=ny&idx_side=-216>LenkeOg her har du ministerialboken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk for svar Laila.Jo jeg ser det nå at det er tydeligere å lese i Klokkeboka, Får lete etter vielsen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.