Gå til innhold
Arkivverket

[#49796] Tyding av kyrkjebok


Gjest Jan Sæthre
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Sæthre

Treng hjelp til å tyde det som står skrive utanom namna ( side 83 nr 101) LenkeHar funne at foreldre er Ole Larsen Stavenæs og Ingebor Olsdatter Stavenæs. tolkar og at der står Giftmand ... framfor namnet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg får fremdeles feil på forrige og den nye lenka. Det står at det har gått over 30 min. siden du har skiftet side eller oppdatert eksisterende side. Det tyder på at du ikke har brukt en av de permanente adressene du finne under bildeinformasjon (øverst/nederst)Jeg prøver og legge inn permanent sidelenke som du kan bla i. På side 83 finnes det ikke noe nr.101. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Jan har oppgitt feil kirkebok. Det skal være Haus 1848-1857, da stemmer side og nr.(83,101)Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1911&idx_id=1911&uid=ny&idx_side=-89>LenkeMEN! : I den først oppgitte kirkeboken Haus 1838-1847 finner vi igjen denne giftemand som far til et uægte barn med en annen pige Martha Olsdatter Langhelle.(side120,nr101)Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg antar at du selv har tolket første del, men for sikkerhets skyld: 'Faderen er angivet at være osv..'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sæthre

til (5). Ja dette vart vist litt feil, men rett samtidig. Dette er og den same fader. Han gifter seg i juni med Magdeli, får eit uekte barn med Martha i juli, får så i løpet av nokre år 3 barn med si kone Magdeli, deretter eit uekte barn med den døvstumme Ingebor, og seinare 6 barn med si kone Magdeli.Arnstein: Ja det ser ut til at det er teksten.TakkJan Sæthre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.