Gå til innhold
Arkivverket

[#49803] Anna Ingeborg Nøstdal fra Namsos f.24.02.1883, konf.1897 Namsos


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Anna Ingeborg ble boende i Trondheim etter vært, i Rosenborgsgt.3 og ble gift med Skipskaptein Kristian Von Barnholt Thane, i Lademoen kirke 7/4-1909. Hennes far er da oppgitt til Andreas Nøstdal, NOTMAND. Har opplysninger om en Andreas Johan Nøstdahl f.1845,Naustdal i S.F. Han er gift i Vemundvik / Namsos for 2.gang i 1891 med en Martha Marie Olsdatter f.1869. Deres barn er kjent.Men; er dette far til Anna Ingeborg fra 1.ekteskap? Men hvem var foreldrene til ANNA INGEBORG, og hadde hun søsken?Hilsen Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Hei Gunnar AJeg har ingen svar, men jeg har endel spørsmål!Lademoen kirke var ferdigbygd i 1905. Jeg forventet at paret ble vigd der, men jeg kan ikke finne noen Anna Ingeborg og Kristian v B. Thane i avdelingen for 'Ekteviede' i kirkeboka for Lademoen. Jeg har leita i 'Lademoen 1908 - 1918' hos Digitalarkivets scanna kirkebøker.Har du flere dato/sted-referanser angående Anna Ingeborg?Du henviser til fødsel og konfirmasjon i Vedmundvik. Fra hvor! Namsos/Sævig /Overhalla /Fosnes ?Forøvrig finner jeg ikke dama verken i Namsos-området eller i/ved Trondheim i FT 1900.Søker videre når mer inbformasjon kan legges fram.I Nærøy Bygdebok, vol V, sidene 471, 466, og 477 (omfatter Nord og Sør Eitran), er etternavn Nøstdal nemnt. Disse folkene kom fra fra Gildeskål i NO, men han var fra Sunn-Møre.Mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Dag. Lademoen KLOK. 1908-1918 Ekteskap side 15, nr.27. 7. april 1909.KL.5. (merk; viet kl.5, Bet.kr.2.-,Oppvarming av kirken; kr.12.-) Der står; Brud; Anna Ingeborg Nøstdahl, forettningsdame, Rosenborggt.3, f.1883,Namsos, konf 1897 Namsos. I FT.1900 i Trondheim, post; 30460 under Rosenborg gade 3, husliste 25,krets 69; Anna Nøstdahl, k, b,kusine,Husmor,f.1883 Namsos. Der er hun listet sammen 2 stk Thingstad også fra Namsos. Under FT.1900 Vemundvik, gård; Kroknæset står Andreas NØSDAL, med familie nr.2 Hilsen Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.