Gå til innhold
Arkivverket

[#49804] Bygdebok Nittedal/Hakkadal


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. Finnes det en bygdebok for dette området? Dersom ja, er det noen som kan gjøre et lite oppslag for meg?Jeg leter etter opphavet til Hans Gulbrandsen Syverstad. Han er gift med Mari Olsdatter. De er søskenbarn og av reisende slekt.Jeg har via familysearch funnet et giftemål på et par ved samme navn i Nittedal i 1815. De få minst 2 barn i perioden 1816 - 1820. Paret bor på Kapellsrud. Jeg håper det er noen her som kan sjekke hva det står skrevet om dem i bygdeboken, kan det være samme folkene? Det virker som om det er flere Gulbrands-søsken boende på Kapellsrud i samme periode dersom man skal se på faddere. Kanskje er dette søsken.Takk for hjelpen.. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Erling Hoel

Har funnet følgende i bygdebok for Nittedal/Hakadal, bind 2, side 288;Hans Gulbrandsen fra Søndre Kappelsrud, f. 1784, bruker 1823-43.Da han døde, g. 1815 m. Mari Olsd. fra Kappelsrudeiet, f. ca. 1790, d. 1839. Barn: Anne Karine, f. 1815, d. 1833, Per (se Søndre Kappelsrud), Ingeborg, f. 1822, g. 1842 m Jens Eriksen fra Odalen, Marte, f. 1825, Gudbrand, f. 1827, d. 1843, Oline, f. 1831. Oline reiste til Amerika våren 1854 sammen med søster si og svogeren Johannes Eriksen (og barna Edvard, f. på Hytten 1843, Anne Maria, f. 1846, Gustava, f. 1850, Mathea, f. 1853).Håper dette kan være til hjelpHilsen Erling Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. dette var til hjelp. Det er nok ikke korrekt Hans Gulbrandsen i forhold til min. Takk for oppslaget. Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Ser på Søndre Kappelsrud. Der står omtalt: Gudbrand Thoresen brukte denne delen til den i 1823 ble tatt over av Nils Embretsen.Det står også noe om Per Hansen, f. ca. 1818, g. 1844 m Else Katrine Eriksd. fra Neseiet, f. ca. 1821Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.