Gå til innhold
Arkivverket

[#49808] Gården Fure i Askvoll, Sogn og Fjordane.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg leter etter en Johannes Nilson født rundt 1710 sannsynligvis på Fure i Askvoll.Har noen kjennskap til om det står noe i bygdeboken om gården Fure eller Johannes?Han skal være gift rundt 1738 med Brita Monsdatter fra Ytre Holmedal (Helleseth?).Jeg har funnet følgende barn: Datteren Gjertrud født 1738 på Helleseth i Ytre Holmedal - død på Helle 3 mar 1805 (gift med Ananias Nilson fra Loftheim), og sønnen Mons Johannessen født 1742.Ville sette stor pris på hjelp her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kan ikke finne noen Johannes Nilson på Fure i Askvoll iflg. Askvoll bygdebok II A. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Fant noe annet under Fure: Ole Nilson fra Fjaler, bror til Johannes Nilson Helleset, g.m Agate Arnesdtr. Engebø, Fjaler. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for at du slo opp for meg, Johan Arthur - her har vi nok forbindelsen mellom Fure og Helleset. Det satt jeg pris på! Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.