Gå til innhold
Arkivverket

[#49809] Foreldre tkl Elen Olsdatter Ryen 1784-1873 på Røros ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Jeg tror jeg har fått noe feil foreldre til Elen Olsdatter Ryen (1784-1873)gm Jon Halvorsen Stene 1780-1809.Jon Halvorsen Liavoll nemt i Rørosbok 5 side 86. Det jeg har som foreldre på Elen Olsdatter Ryen er Lisbet Andersdatter Rugelsjøen og Ole Pedersen Bock. Det er vel ikke riktig? Det er vel Ole Andersen Ryen 1763-1826 gift i 1781 m Anne Pedersdatter Morken 1752-1818 som er foreldre til henne i flg Rb 5 side 85-86 (Gården Saks- Ryen, gnr.2,bnr.2. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Rørosboka tar nok feil her. Elen er i 1801 oppført som Ole Andersen Ryens SØSTERDATTER. Hennes mor Lisbet var søster til Ole Andersen.Dette har jeg sjekket grundig. Og fikk etterpå se at Odd Tjade sier det samme i sin artikkel om Bockslekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Her har du henne i skannet kirkebok for Røros, nr 12:LenkeTre av morens søsken stiller som faddere: Ole Andersen, Maritte Lars Galaaens hustru og Regina Jon Bakkens hustru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Er det hun som står som Elisabet Andersdatter Ryen som er mor f 1760 som nr 8 i Rørosbok 5 på side 85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Da skal jeg notere det i boka.Jeg har kjøpt Rørosbok 3 og 5.Da kan jeg tillate meg å notere i egen eid bok.Tusen takk skal du ha. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Fra kirkeboka 1790: Lisbeth Andersd. som omkom i Glaamen d. 24/10, 30 aar gammel, begrav. 31/10.Det kunne være mora til Elen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.