Gå til innhold
Arkivverket

[#49812] Hans Thomass. Haukeland i Haus gift 1836


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hans Thomassen gifter seg med Maria Johannesdtr. 1.11.1836 i Haus. Siden finner jeg dem på Houkeland, hvor de har et barn til dåpen, Johanne(s), se nr. 119, august 1839: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8280&idx_id=8280&uid=ny&idx_side=-15>LenkeKunne det stå noe i Haus-bøkene om deres opphav?Jeg lurer på om det er den samme Hans vi finner som fadder i dåp på Unneland, da oppført på Unneland, Kari døpt 3.2.1839 i Haus. Kan han være bror til Karis far, Lars Thomassen, som oppholdt seg på Unneland denne tiden?Se også innlegg her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ser ut som om Maria Johannesdtr. og sønnen Johannes Hansen f. 1839 dør i november og desember 1839. Paret hadde også sønnen Thomas Hansen f. 1836.Da er det vel gjerne Hans som gifter seg på nytt her: Lenke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har sett din søken, men har i og for seg ikke hatt noe å bidra med. Nå har du funnet en dåp, der er noen fadre som kan være et spor. Marta Johannesdtr kan være datter av Johannes Andersen Haikeland og Anna Askjellsdtr Breistein. De har en datter Marta f 1785. De har også Anders f 1788 og Kari f 1795. Her er familine i 1801 LenkeI gardssoga står det at familien flyttet til Årstad i 1804. Maria kan, teoretisk, være deres datter f etter 1804, men dette har jeg ikke funnet dokumentasjon for. Marta ble gift med Elias Johannesen Neset i hans 2. ekteskap i 1826, og står. Marta blir gift på Unneland 2. gang.Når det gjelder Lars Thomassen Hop og Brita Helgesdtr Audland (Thunes) står det bare at de hadde Kari f 1839 og at de flyttet til Årstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.